Περιτομή,αθεΐα και νομιμότητα

Posted: 2 Μάϊος, 2011 in Πολιτισμός, Πολιτική
Ἐτικέττες:, ,

Στο παρόν άρθρο δεν θα εκφράσουμε αντισημιτικά ή αντιισλαμικά αισθήματα, τα οποία δεν έχουμε εξάλλου, αλλά θα δούμε με τα ψυχρά μάτια της λογικής μια τελετουργία, αυτήν της περιτομής.

Επέμβαση από επιστήμονες

Τι είναι η περιτομή;

Περιτομή είναι διττού χαρακτήρα. Είναι αφενός μια θρησκευτική τελετουργία μυήσεως στον θρησκευτικό κόσμο του Ιουδαϊσμού και του Ισλαμισμού και αφετέρου μια ιατρική πράξη, μια ιατρική επέμβαση που σκοπό της έχει την θεραπεία της φιμώσεως. Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ

Ας δούμε λοιπόν αυτήν την πράξη από θεολογικής απόψεως. Τι είναι ο άνθρωπος; Δεν είναι ένα δημιούργημα του θεού, σύμφωνα με τις Αβρααμικές θρησκείες; Είναι.

Επομένως ως δημιουργός ο θεός έπλασε τον άνθρωπο όπως Αυτός έκρινε. Ο Θεός αποφάσισε να έχουμε δύο χέρια, δύο πόδια, ένα κεφάλι. Πως λοιπόν καλείται αυτός ο οποίος επικαλούμενος τον Θεό, καταστρέφει και επεμβαίνει στο δημιούργημα Του εάν δεν λέγεται άθεος; Διότι εάν ο Θεός ήθελε τους Μουσουλμάνους ή τους Εβραίους χωρίς ακροποσθία θα τους κατασκεύαζε χωρίς αυτήν.  Συνεπώς οι άθεοι Εβραίοι και Μουσουλμάνοι, υβρίζουν τον δημιουργό αλλοιώνοντας άνευ λόγου το δημιούργημα του ιδίου του Θεού.

Επέμβαση από...ιερείς

Αλλά για να μην εγκλωβιστούμε σε θεολογικά θέματα, ας εξετάσουμε την περιτομή από την ιατρική πλευρά. Η περιτομή μπορεί να είναι θεραπευτική μέθοδος κατά της φιμώσεως, μπορεί να είναι αισθητική επέμβαση, μπορεί να είναι προληπτική μέθοδος, ωστόσο δεν παύει να είναι πάντα μια ιατρική επέμβαση, μια εγχείρηση, με μικρές όμως πάντα υπαρκτές πιθανότητες επιπλοκών.

Ποιοί λοιπόν είναι αυτοί που κάνου τις περιτομές στην Ελλάδα; Είπαμε ότι δεν θα εξετάσουμε την περιτομή ως θρησκευτική τελετουργία, άλλος μπορεί να μυείται κρούοντας το κεφάλι του στον τοίχο, άλλος κόβοντας τα νύχια του, άλλος ξυρίζοντας το κεφάλι του. Με γειά του δηλαδή και με χαρά του.

Όταν όμως τίθεται ζήτημα υγείας Ελλήνων πολιτών, ποιος δικαιούται να διενεργεί μια ιατρική επέμβαση εάν δεν είναι ο εξειδικευμένος γιατρός σε έναν εξοπλισμένο χώρο;

Καταρχήν ας δούμε τι λέει ο νόμος

Σύνταγμα της Ελλάδος

Άρθρον 7, παράγραφος 2

Τα βασανιστήρια, οποιαδήποτε σωματική κάκωση, βλάβη υγείας, ή άσκηση ψυχολογικής βίας, καθώς και κάθε άλλη προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας απαγορεύονται και τιμωρούνται, όπως νόμος ορίζει.

Ερώτημα: είναι η άσκοπη περιτομή κάποιας μορφής σωματική κάκωση, βλάβη υγεία και προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρεπείας, όταν αυτή γίνεται σε ένα βρέφος, άκουσον άκουσον, 8 ημερών;

Άρθρον 21,παράγραφος 3

Το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της νεότητας, του γήρατος, της αναπηρίας και για την περίθαλψη των απόρων.

Ερώτηση: Ποιος είπαμε ότι μεριμνά για την υγεία των πολιτών;

Απάντηση: Το κράτος. Όχι ο τάδε μουφτής, όχι ο δείνα ραβίνος αλλά το κράτος. Πως; Με τους εγκεκριμένους από αυτό και δια του αρμοδίου υπουργείου του φορείς υγειονομικής κάλυψης των πολιτών ή πιο απλά με τα νοσοκομεία.

Να το τραβήξουμε λίγο περισσότερο;

Άρθρον 5, παράγραφος 5

Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενετικής του ταυτότητας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου έναντι των βιοϊατρικών παρεμβάσεων.

Καθένας έχει, λέει, δικαίωμα στην προστασία της γενετικής του ταυτότητας. Επιτρέπεται επομένως άσκοπη παρέμβαση στο ανδρικό γενετικό μόριο χωρίς την συγκατάθεση του φορέως του μορίου αυτού;

Με λίγα λόγια, το κράτος είναι υπεύθυνο για την υγεία των πολιτών και σαφώς ένα κοσμικό και σύγχρονο κράτος δεν μπορεί να αποδέχεται τον κομπογιαννιτισμό και τον τσαρλατανισμό. Επομένως ο μοναδικός που μπορεί να επεμβαίνει στην υγεία των πολιτών, ο μοναδικός υπεύθυνος είναι το σύστημα υγείας. Δεν μπορεί η υγεία να αποτελεί τμήμα οποιασδήποτε τελετουργίας σε ένα δημοκρατικό και πολιτισμένο κράτος.

Δηλαδή, όποιος θέλει να κάνει περιτομή, πρέπει να απευθύνεται σε νοσοκομείο ή γενικότερα μονάδα υγείας, καταλλήλως εξοπλισμένη ώστε να είναι δυνατή η αντιμετώπιση εκτάκτων περιπτώσεων και επιπλοκών.

Κατά την άποψη μου βέβαια, δεν μπορεί αυτή η επέμβαση να γίνεται σε βρέφη που δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα φίμωσης ή άλλο πρόβλημα που απαιτεί περιτομή ως μέθοδο θεραπείας. Αλλά ακόμη και εάν για οποιονδήποτε παράνομο και παράλογο ουσιαστικά λόγο συμβιβασμού της πολιτείας με την Ιουδαϊκή κοινότητα ή την μουσουλμανική μειονότητα, η πρώτη εξακολουθεί να αποδέχεται αυτήν την αποκρουστική επέμβαση σε βρέφη ηλικίας 8 ΗΜΕΡΩΝ, ακόμη λοιπόν και σε αυτήν την ακραία περίπτωση, η επέμβαση θα πρέπει να γίνεται από ειδικούς επιστήμονες ορκισμένους με τον όρκο του Ιπποκράτους, σε ειδικούς ιατρικούς χώρους και όχι από τον κάθε ιερέα οποιασδήποτε θρησκείας. Ή πιο απλά και με δύο λέξεις: Ιατρική Επέμβαση=>Νοσοκομείο και εξειδικευμένο προσωπικό. Στον δυτικό κόσμος προστάτης της ιατρικής είναι ο Ασκληπιός και όχι ο προφήτης Ελιγιά.

Φυσικά, επειδή το κράτος δεν πρέπει να είναι “μπάτε σκύλοι αλέστε”, το κόστος κάθε επέμβασης πρέπει να καλύπτεται είτε από ασφαλιστικά ταμεία είτε από τον ίδιο τον νοσηλευόμενο, δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση από την οικογένεια του 8ημέρου βρέφους.

Αυτά εάν θέλουμε να λέμε ότι το κράτος μας είναι κράτος νομιμότητας και όχι κράτος συμβιβασμών με διάφορες θρησκευτικές ή εθνοθρησκευτικές ομάδες. Φυσικά εάν ψάξουμε στην Ελληνική νομοθεσία θα βρούμε κι άλλους νόμους που να στηρίζουν τις θέσεις του άρθρου, αλλά αυτό είναι δουλειά νομικών. Εγώ δεν είμαι τσαρλατάνος, γιαυτό και δεν δικάζω ούτε και λειτουργώ στη δικαιοσύνη, απλά εκφράζω τις σκέψεις μου ως πολίτης. Οι ειδικοί νομικοί ας τις εξετάσουν.

σχόλια
  1. Ὁ/ἡ Γεώργιος Τσαλίκης γράφει:

    Η περιτομή καθιστά τον δείνα πιστό διαφορετικό από τον κοινό (άπιστο) άνθρωπο και είναι εντολή του Θεού, σαφής και απαραβίαστη για όσους δεν πιστεύουν την Αλήθεια της Καινής Διαθήκης.

  2. Ὁ/ἡ Στράβων Αμασεύς γράφει:

    Εντολή Θεού είναι και η απόρριψη του δυσωνύμου αριθμού από τους Χριστιανούς. Πολλές είναι οι εντολές Θεού. Είναι όμως οι εντολές Θεού υπεράνω του νόμου;

    • Ὁ/ἡ Γεώργιος Τσαλίκης γράφει:

      Είναι, και ο νόμος του ανθρώπου πρέπει να προβλέπει τις συνθήκες υπό τις οποίες θα εφαρμόζεται ο νόμος του Θεού, για διπλό όφελος στον άνθρωπο (όπως πχ η υγεία, που έθιξες).

Σχολιάστε