Νέα Ρεπουστιά

Posted: 12 Σεπτεμβρίου, 2013 in Γλώσσα, Πατριωτισμός, Πολιτισμός, Πολιτική
Ἐτικέττες:, , ,

Ἐχουμε ξαναπει. Οι ανθελληνικές θέσεις που κατά καιρούς ακούγονται δέν έχουν σκοπό να μας πείσουν για την ορθότητα των. Χέστηκαν οι προπαγανδιστές εάν θα τους πιστέψουμε ή όχι, εάν θα μας πείσουν ή αν θα μας αλλάξουν τις απόψεις. Ο ρόλος των διαφόρων που ρίχνουν το φαρμάκι των έχει να κάνει με την μέθοδον της σταγόνας. Το δηλητήριον δηλαδή που πέφτει σταγόνα-σταγόνα στην τεράστια κανάτα μας μέχρι να πάψουμε να αντιδρούμε σε αυτό, να θεωρούμε δηλαδή δεδομένη την ύπαρξη του ώστε να πάψουμε να αντιδρούμε.

Βεβαίως οι προπαγανδιστές τύπου Ρεπούση, Δραγώνα κλπ κάνουν ένα λάθος. Ξεχούν ότι ο Μιθριδάτισμός είναι μέθοδος αυτοπροστασίας. Καλό μας κάνουν δηλαδή με τέτοια δηλητήρια γιατί στο τέλος θα αποκτήσουμε μόνιμη ανοσία στα φαρμάκια.

Από την άλλη βεβαίως άποψι είτε ένα μικρό είτε ένα μεγάλο σκατό αν ρίξει κάποιος στην κανάτα, το νερό δεν θα πίνεται. Δυστυχώς όμως για κάποιους ανθέλληνες η ελληνική γλώσσα δεν βρίσκεται σε κανάτα αλλά σε νάμα και το τρεχούμενον ύδωρ μπορεί να καθαρίσει κάθε ακαθαρσία. Έχει καθαρίσει και έχει καθαρίσει τόσα και τόσα η ελληνική γλώσσα στο διάβα της. Στην Ρεπούση θα κολλήσει;

Νεκρά λοιπόν η αρχαία ελληνική γλώσσα κατά την συνωστισμένη Ρεπούση η οποία προέτεινε την κατάργησιν των ως υποχρεωτικόν μάθημα από τις σχολικές αίθουσες.

Ερώτησις: Ποία από όλες;
Η Ομηρική αρχαία; Η αττική; Η δωρική; Η Ελληνιστική;
Ποία;

Ὀταν μιλάμε για αρχαία πρέπει να ξέρουμε ότι το αρχαίον ετυμολογείται από την αρχή. Για τους Αθηναίους της εποχής του Περικλέους αρχαία ήταν η Ομηρική γλώσσα. Για τους Ελληνιστάς αρχαία ήταν και η Ομηρική και η αττική.
Νεκρά ήταν η αττική διάλεκτος κατά τα Ελληνιστικά χρόνια, αττικιστές όμως υπήρξαν πολλοί καθ’όλην την διάρκειαν της Ελληνιστικής περιόδου.

Όταν αναφερόμαστε στον Ελληνισμόν, ή λέξις «αρχαίος» είναι άτοπος. Μόνον σε συγκριτικόν βαθμόν μπορεί να καθορισθεί η αρχή, το μόνον δηλαδή που ορίζεται είναι το αρχαιότερον. Δεν διδασκόμαστε λοιπόν στα σχολεία αρχαία ελληνικά αλλά αρχαιότερα ημίν Ελληνικά.

Ποίος όμως είναι ο σκοπός του σχολείου;

Είναι σκοπός του σχολείου η διδασκαλεία των ήδη γνωστών;
Όταν πάει ένας παις στο σχολείον ήδη γνωρίζει να μετράει με τα δάκτυλα του μέχρι το 10.
Γιατί λοιπόν πάει στο σχολείο; Για να μάθει να μετράει μέχρι το 10;
Σαφώς και για να μάθει να μετράει γενικώς.

Τα αρχαία, είπεν η Ρεπούση, πρέπει να διδάσκονται μόνον σε όσους θέλουν να ακολουθήσουν κλασικές σπουδές.
Γιατί να μαθαίνει το παιδίον πολλαπλασιασμόν όταν μπορεί να φθάσει στο ίδιο αποτέλεσμα με διαδοχικές προσθέσεις;
Για να πηγαίνει στον μπακάλη και να σκέπτεται πολλαπλασιασμούς και ολοκληρώματα;
Μόνον όσοι θα πηγαίνουν για μαθηματικοί πρέπει να γνωρίζουν πόσο κάνει πέντε επί πέντε. Οι υπόλοιποι απλώς θα μπορούν να προσθέτουν μία μούντζα φορές το πλήθος των δακτύλων μίας μούντζας Και όταν με το καλό βγάλουν το σωστό αποτέλεσμα (που μάλλον δεν θα το βγάλουν γιατί έχουμε 4 άκρα άρα το πολύ μέχρι το 20 να μπορούμε να πετρήσουμε) να φασκελώσουν την διάσημη ανθέλληνα.
Μόνον όσοι θέλουν να γίνουν ιατροί πρέπει να διδάσκονται βιολογία; Ή πάλι μόνον όσοι θέλουν να γίνουν αθλητές πρέπει να κάνουν γυμναστική; Γιατί να διδάσκονται γλώσσες προγραμματισμού σε όσους δεν θέλουν να γίνουν προγραμματιστές;

Το σχολείον είπαμε έχει ως προορισμό να μας διδάσκει αυτά που δεν γνωρίζουμε και να μας δείχνει τον δρόμο να μαθαίνουμε την υπόλοιπη ζωή μας. Σωστά; Σωστά.
Μα την δημοτικιά γλώσσα υποτίθεται ότι την γνωρίζουμε. Αυτό δεν ήταν το αντικείμενο της διαμάχης του γλωσσικού ζητήματος;
Γιαυτό δεν λέγεται «δημοτική» η δημοτική; Δεν την ονόμασαν έτσι επειδή είναι η γλώσσα του δήμου;
Συνεπώς την δημοτική την ξέρουμε. Γιατί να πάμε στο σχολείο να μάθουμε κάτι που ήδη γνωρίζουμε;
Μήπως τα νέα ελληνικά είναι καλόν να διδάσκονται για να μαθαίνουν Ελληνικά τα αλβανοπακιστανά αλλά τα αρχαιότερα είναι κακόν για να μην μαθαίνουν οι Έλληνες το γένος των;

Κατάργησις των νέων ελληνικών από τα σχολεία.
Εάν λοιπόν σκοπός του σχολείου είναι η μάθησις τότε η διδασκαλεία του ήδη γνωστού είναι αντιεκπαιδευτική. Εάν λοιπόν πρέπει να καταργηθεί η διδασκαλεία κάποιας γλώσσης αυτή θα πρέπει να είναι των νέων Ελληνικών. Ή μήπως η ΚΝΕ (Κοινή Νέα Ελληνική) τελικά δεν είναι τόσο δημοτική όσο θέλουν να λένε;

Στην δική μου λ.χ. δημοτική γλώσσα, την γλώσσα δηλαδή του δήμου των Ποντίων η προστακτική σχηματίζεται με κατάληξιν -σον, ακριβώς όπως και στην νεκρά κατά Ρεπούση αρχαία (αρχαιοτέρα κατ’ εμέ) ελληνική γλώσσα.

Ας καταργηθούν επομένως τα νέα ελληνικά, τα οποία τα γνωρίζουμε από το σπίτι αφού είναι μητρική μας γλώσσα (για όσους είναι. Όσοι κατάγονται από ελληνικό σπίτι. Οι Αλβανοί θα μαθαίνουν την δική των μητρική) και στα σχολεία να διδάσκεται μόνον η αρχαιοτέρα ελληνική ως γλώσσα που δεν την γνωρίζουμε άρα πρέπει να την μάθουμε, όπως δεν γνωρίζουμε μαθηματικά αλλά τα μαθαίνουμε, όπως δεν γνωρίζουμε γεωγραφία αλλά την διδασκόμαστε.

Άλλο θέμα εάν διδάσκονται με τον σωστόν τρόπον τα αρχαιότερα ελληνικά και άλλο θέμα εάν πρέπει ή δεν πρέπει να διδάσκονται. Όποιος μπερδεύει τα δύο ανήκει στην κατηγορίαν όσων συγχέουν την βούρτσα με την Λούτσα. Σαφώς και δεν διδάσκονται σωστά τα αρχαιότερα ελληνικά αφού διδάσκονται από μονοδιάστατα ρομποτάκια-παπαγάλους των φιλολογικών σχολών τα οποία δεν ξέρουν να σκέφτονται ΑΚΡΙΒΩΣ διότι δέν έλαβαν σφαιρικήν γνώσιν αλλά εξειδικεύτηκαν στην γλώσσα. Αυτό όμως είναι άλλο θέμα.

Υπό αυτήν την έννοιαν μας κάνει καλό η Ρεπούση που υπάρχει διότι μας κάνει μαθήματα ανθελληνισμού και ελληνομηδενισμού. Πρέπει να ξέρουμε πώς σκέφτονται αυτοί οι τύποι, μάθημα είναι και αυτό, όχι για να γίνουμε ανθέλληνες αλλά για να μάθουμε πώς να τους αντιμετωπίζουμε, όπως ακριβώς και ένας εκπαιδευτής σκύλων δεν μαθαίνει τον χαρακτήρα του σκύλου ὠστε να μάθει να υλάζει (γαβγίζει, αρχ. υλακτέω) ο ίδιος αλλά για να τον ελέγχει. Και είναι φως φανάρι ότι θα αντιμετωπίσουμε πολλές τέτοιες Ρεπούστικες περιπτώσεις στα επόμενα χρόνια. Μας εκπαιδεύει η Ρεπούση για να προσέχουμε να μην μας δάξει.

Τα αρχαιότερα ελληνικά δεν γνωρίζω εάν είναι νεκρά ή ζωντανά (αλήθεια θα μαθαίναμε για «νεκρές γλώσσες» εάν κάποιες δραγωνορεπούσιδες δεν μας μυούσαν στην ορολογία «νεκρή γλώσσα» σπέρνοντας μας δολίως την αμφιβολίαν; ) το μόνον βέβαιον είναι ότι η ανθελληνική γλώσσα είναι ολοζώντανος και θα παραμείνει ζωντανή για αρκετό καιρό ακόμη.

Advertisements
σχόλια
  1. Ὁ/ἡ Μινώταυρος γράφει:

    Τὸ παρὸν ἀναδημοσιεύθηκε στὸ Μινώταυρος.

  2. Ὁ/ἡ Xριστιάνα γράφει:

    Το πόσο σοβαρά παίρνουν οι πιτσιρικάδες τις ρεπουστιές, θα το καταλάβει όποιος διαβάσει μηνύματά τους.
    Το ελληνικότατον -όχι, ρε πούστη μου- έχει αντικατασταθεί πλέον από το – όχι, ρεπούση μου-.
    Και ξέρουν πολύ καλά τι εννοούν…

    Ως προς την ουσία του άρθρου σου, όταν άκουσα τον ισχυρισμό της περί -νεκρής γλώσσας- θυμήθηκα αυτόματα κάποιους παραμορφωμένους μουσικούς, οι οποίοι ισχυρίζονται-και μόνον αυτό κάνουν, γιατί όργανο δεν έχουν παίξει ποτέ τους- ότι η κλασική μουσική είναι πλέον μουσειακό είδος, και ως εκ τούτου, είναι μάταιον πλέον να ακούγεται ή να αναπαράγεται μετά μανίας από ταλαντούχους σολίστες .

    Ισχυρίζονται ότι η κλασική μουσική, είναι-νεκρή μουσική-.

    Οι αλληλουχίες των συγχορδιών που εδραιώθηκαν από αυτήν την μουσική, κυρίως τον 18 αιώνα, ακούγονται συνεχώς γύρω μας, από το ροκ εντ ρολ μέχρι το χέβυ μέταλ, από τα σμυρνέικα μέχρι τα ρεμπέτικα, και, για να γίνω και πιο σύγχρονη, αν ΔΕΝ υπήρχε αυτή η αρμονική δομή, ελληναράδες λαιφσταλίστες συνθέτες τύπου Φοίβου και Θεοφάνους, οι οποίοι θησαύρισαν ωσάν και ανακάλυψαν την πενικιλίνη, θα ψόφαγαν στην ψάθα.

    Αυτό ως απάντησή μου-έστω παραβολικά- σε τέτοιου είδους ισχυρισμούς.

    Κλείνω λέγοντάς σου ότι η συγκεκριμένη γυναίκα επιδιώκει την ΟΠΟΙΑ δημοσιότητα, ΚΥΡΙΩΣ την -φαινομενικά- αρνητική. Γι αυτό αμολάει ότι μακακία της έρθει. Όσο μεγαλύτερη η μακακία, τόσο πιο επιτυχής η ρεπουστιά.

    Για αυτό , σοφό θα ήταν, να μην την αναπαράγει κανείς και ποτέ. Αγνοήστε την , ως -νεκρό είδος-.

    • Ὁ/ἡ Στράβων Αμασεύς γράφει:

      Ίσως αυτό ακριβώς να επιβεβαιώνει. Ότι πλέον δηλαδή είναι νεκρή γυναίκα.
      Η ζωντανή γυναίκα γουστάρει να την γουστάρουν ως γυναίκα.
      Όταν η γυναίκα μέσα της πεθάνει τότε πιθανότατα να αρκείται στην λεκτική ευχή «άι γαμήσου» διότι καλλίτερα έστω και λεκτικώς παρά καθόλου.
      Μύρισε πεθαμενίλας το πούσι της Ρεπούση.

  3. Ὁ/ἡ M γράφει:

    Σ’ αυτό το μπλογκ, εν τω μεταξύ, η γλώσσα μας κακοποιείται σε κάθε άρθρο…
    Και μετά, κόπτεσαι για την γλώσσα μας…
    Τι να πει κανείς…

  4. Ὁ/ἡ M γράφει:

    “Υπό αυτήν την έννοιαν μας κάνει καλό η Ρεπούση που υπάρχει διότι μας κάνει μαθήματα ανθελληνισμού και ελληνομηδενισμού.”

    Έχει και πολύ χειρότερα, αλλά που να σε μπερδεύω βραδιάτικα…

    • Ὁ/ἡ Στράβων Αμασεύς γράφει:

      «Έχει και πολύ χειρότερα, αλλά που να σε μπερδεύω βραδιάτικα…»

      Καλοσύνη σου. Ευχαριστώ.

    • Ὁ/ἡ ΑΝΩΝΥΜΟΣ γράφει:

      Αγαπητέ Μ,

      συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά επειδή ο Στράβων φαίνεται πολύ συμπαθής και καλοπροαίρετος και όπως και να το κάνεις μερικοί απολαμβάνουμε και τον τρόπο που τα λέει και το τι λέει, μπορείς να είσαι λίγο πιο ευγενής και να εξηγήσεις και σε μας τους αναγνώστες του, προς τι αυτή η “φασαρία”;

      Δεν νομίζω ότι αξίζει τέτοια επιθετική συμπεριφορά, χωρίς να την έχει προκαλέσει ο ίδιος…

      Προσωπικά, θεωρώ ότι ο Στράβων είναι σπάνιος άνθρωπος, όσον αφορά στον τρόπο που αντιλαμβάνεται τις καταστάσεις και πάντα ανυπομονώ να τον διαβάσω, καθώς επίσης έχει και πολύ ιδιαίτερη πένα(καυστική και απολαυστική από τις λίγες).

      Τουλάχιστον, όταν δεν θα είναι βράδυ και θα είσαι ξεκούραστος, θα κάνεις τον κόπο να μας απαντήσεις τι εννοείς;

      Επίσης, απαντώντας μας, θα επιμορφώσεις και το κοινό του και τον ίδιο… Ο σκοπός είναι να μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο και όχι να κονταροχτυπιόμαστε νομίζω…

    • Ὁ/ἡ ΑΝΩΝΥΜΟΣ γράφει:

      (ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΠΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΔΕΝ ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ “Μ”
      ΟΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ…)

      Αγαπητέ Μ,

      συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά επειδή ο Στράβων φαίνεται πολύ συμπαθής και καλοπροαίρετος και όπως και να το κάνεις μερικοί απολαμβάνουμε και τον τρόπο που τα λέει και το τι λέει, μπορείς να είσαι λίγο πιο ευγενής και να εξηγήσεις και σε μας τους αναγνώστες του, προς τι αυτή η “φασαρία”;

      Δεν νομίζω ότι αξίζει τέτοια επιθετική συμπεριφορά, χωρίς να την έχει προκαλέσει ο ίδιος…

      Προσωπικά, θεωρώ ότι ο Στράβων είναι σπάνιος άνθρωπος, όσον αφορά στον τρόπο που αντιλαμβάνεται τις καταστάσεις και πάντα ανυπομονώ να τον διαβάσω, καθώς επίσης έχει και πολύ ιδιαίτερη πένα(καυστική και απολαυστική από τις λίγες).

      Τουλάχιστον, όταν δεν θα είναι βράδυ και θα είσαι ξεκούραστος, θα κάνεις τον κόπο να μας απαντήσεις τι εννοείς;

      Επίσης, απαντώντας μας, θα επιμορφώσεις και το κοινό του και τον ίδιο… Ο σκοπός είναι να μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο και όχι να κονταροχτυπιόμαστε νομίζω…

  5. Ὁ/ἡ filopatria γράφει:

    Επιτρέψτε μου. Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη κυρία απλά εκτελεί εντολές…

  6. Ὁ/ἡ Μ γράφει:

    Επιτρέψτε μου. Θεωρώ ότι η filopatria απλά θεωρεί την παραπάνω πρόταση καθώς και όλα τα κείμενα του Στράβωνα θρίαμβο της ελληνικής γλώσσας…

    Άγνωστε, κι εγώ συμπαθώ τον Στράβωνα, γι αυτό του την λέω.

    • Ὁ/ἡ Στράβων Αμασεύς γράφει:

      Ποτέ δεν το έπαιξα φιλόλογος. Σαφώς και κάνω σφάλματα..πολλές φορές εσκεμμένα.
      Έχω το δικό μου γλωσσικό στυλ κυρίως από σκοπιμότητα διότι δεν αναγνωρίζω την νεοελληνική ως δική μου γλώσσα. Έτσι χρησιμοποιώ ένα κράμα καθαρευούσης, ποντιακής, αργκό κλπ με μπόλικα τελικά -ν διότι έτσι μου αρέσει να εκφράζομαι.

      Σαφώς και δεν είναι θρίαμβοι προς την ελληνική γλώσσα τα κείμενα μου, δεν είναι καν γλωσσικόν το ιστολόγιον. Καταπιάνεται με την γλώσσα μόνον εκεί όπου έχω εντοπίσει κάποιο θέμα.

      Αν θέλεις μπορείς να το δεις και χιουμοριστικά, κανένα πρόβλημα, δεν πρόκειται εγώ να διδάξω γλώσσα. Πιστεύω όμως ότι έχω την σχετικήν αντιληπτικήν ικανότηταν να εντοπίζω γλωσσικά ατοπήματα στην κανονική (βάσει κανόνων) νεοελληνική.

      Άλλες πάλι φορές γράφω βιαστικά και δεν προσέχω τις λεπτομέρειες. Είναι ζήτημα στιγμής. Εξαρτάται από το θέμα και πόσο γρήγορα θα με ταξιδέψει. Σπανίως επανεξετάζω ένα κείμενο. Βαριέμαι απίστευτα να διορθώνω τον εαυτό μου.

      Αυτά.

      Ευχαριστώ για την συμπάθεια.
      Και για τις παρατηρήσεις. «Μου αρέσουν οι παρατηρήσεις, διορθώνομαι» όπως έλεγε και ο Μήτσος του Λαζόπουλου.

    • Ὁ/ἡ Xριστιάνα γράφει:

      Μ – Κυρία ή κύριε, επιτρέψτε μου-εσείς προσωπικά.

      -Φανταστείτε και να τον αντιπαθούσατε αγαπητέ/ή….. 🙂

      Εν πάσει περιπτώσει, επειδή δεν είμαι πια συχνή επισκέπτρια του διαδικτύου και τώρα ξαναμπήκα στην σελίδα, λύστε μου παρακαλώ Κυρία ή Κύριε Μ (κεφαλαίο) την ακόλουθη απορία: ( αν μπορείτε και θέλετε φυσικά).

      Παραθέσατε αυτό το απόσπασμα του αρθογράφου, για να αιτιολογήσετε τα περί της αυτού κακοποίησης της ελληνικής γλώσσας. Μήπως μπορείτε να μου εντοπίσετε το σφάλμα;
      Είναι ορθογραφικό; Είναι συντακτικό;
      Διαφωτείστε και εμάς τους ΜΗ φιλολόγους μπας και δούμε λευκή μέρα…..

      -Υπό αυτήν την έννοιαν μας κάνει καλό η Ρεπούση που υπάρχει διότι μας κάνει μαθήματα ανθελληνισμού και ελληνομηδενισμού.”

      Έχει και πολύ χειρότερα, αλλά που να σε μπερδεύω βραδιάτικα…-

      ΜΠΕΡΔΕΨΤΕ ΜΑΣ ΒΡΑΔΙΑΤΙΚΑ, μπας και ξεστραβωθούμε αγαπητέ/ή.

      Α…..μπάι δε γουέι, δείξτε μας και την οδό προς κάποιον γλωσσικό θρίαμβο γιορσέλφ, γιατί από ό,τι εικάζω από τις κριτικές σας, ο Στράβων μας οδηγεί μαθηματικά στο τέλμα…

  7. Ὁ/ἡ M γράφει:

    Καλά το πάτε, αλλά η πρόταση έχει πρόβλημα και στην σύνταξη (πάντα από κει ξεκινάμε) καθώς και ένα λεξιλογικό. Δεν είναι μόνο ένα το πρόβλημα. Εξ ου και η ένστασή μου. Άλλωστε, αν την συντάξετε σωστά, θα δείτε ότι υπάρχει ένα θέμα και στο νόημά της…
    Αλλά αφήστε τώρα αυτή την πρόταση και πιάστε το “εντοπίζω ατοπήματα στην Χ γλώσσα” (το οποίο δεν σώζεται ούτε με αντικατάσταση των λέξεων με συνώνυμες!).

    Χριστιάνα, δεν θέλω να διαφωτίσω. Να κεντρίσω ήθελα. Και το έκανα. Στο κάτω – κάτω, είναι τουλάχιστον… περίεργο κάποιος να υπεραμύνεται της γλώσσας όταν την τσαλακώνει έτσι. Τα πνεύματα και τα υλάζω μας μάραναν…

    Στραβωνάκο, δεν μπορώ να το δω χιουμοριστικά. Δεν διαβάζω Μποστ.

    Αυτά και τέλος.

    • Ὁ/ἡ Στράβων Αμασεύς γράφει:

      Το υλάζω είναι ποντιακόν (και αρχαίον φυσικά). Πού να το ξέρεις εσύ φυσικά που μεγάλωσες με το «γαβγίζω».
      Είπα σε ότι κάνω γλωσσικάς αλχημείας στο νεοελληνικόν μαλλιαρόν αλχημιστικό πνεύμα που το διδάσκουν και στα σχολεία τρομάρα μας ως δήθεν ορθόν. Και εσύ έχεις πρόβλημα με τὶς δικές μου αλχημείες και όχι με το έκτρωμα που διδάσκεται στα σχολεία ως τάχα μου «Ελληνική γλώσσα».

      Το «Στραβωνάκο» δέν έχεις δικαίωμα να το πεις γιατί δεν σου το έδωσα.
      Η κατάχρησις της ευγενείας μου δεν είναι συμπεριφορά καθώς πρέπει ανθρώπου, ειδικά όταν δεν μπαίνει καν στον κόπον να δηλώσει έστω ένα ψευδώνυμον της προκοπής, παρά το «Μ» το οποίον μπορεί να εκληφθεί και ως αρκτικόν διασήμου νεοελληνικής λέξεως.

      Ξαν λέγω σε ότι εχέστα για την νεοελληνικήν γλώσσα. Δεν είναι η γλώσσα μου και συνεπώς την τσαλακώνω. Η νεοελληνική γλώσσα είναι η γλώσσα που διδάσκονται τα Αλβανά και τα Πακιστανά στα «Ελληνικά σχολεία». Από αυτήν την γλώσσα απέχω. Έχω την γλώσσα των προγόνων μου που είναι κλάσεις ανώτερη.

      • Το κόμμα δέν είναι παύλα. Μην κάνεις κατάχρησι των σημείων στίξεως.
      • Τα ” δέν είναι Ελληνικά εισαγωγικά. Τα «» είναι.
      • «υπεραμύνεται της γλώσσας» πὠς το βλέπεις αυτό; Το κόβεις για σωστό; Μέσο ή ενεργητικό; Με γενική, δοτική ή αιτιατική;
      • «Να κεντρίσω ήθελα» Λάθος. Να προσβάλλεις ήθελες και να αποπροσανατολίσεις την κουβέντα από την Ρεπούση.

      Τα πράγματα είναι απλά. Ή γουστάρεις και μας διαβάζεις ή δεν γουστάρεις και … την κάνεις.
      Ο δρόμον εν ανοικτόν και τα σκυλία ούτε υλάζνε ούτε δάκνε.

  8. Ὁ/ἡ Xριστιάνα γράφει:

    Καλά το πάτε, αλλά η πρόταση έχει πρόβλημα και στην σύνταξη (πάντα από κει ξεκινάμε) καθώς και ένα λεξιλογικό. Δεν είναι μόνο ένα το πρόβλημα. Εξ ου και η ένστασή μου. Άλλωστε, αν την συντάξετε σωστά, θα δείτε ότι υπάρχει ένα θέμα και στο νόημά της…
    Αλλά αφήστε τώρα αυτή την πρόταση και πιάστε το “εντοπίζω ατοπήματα στην Χ γλώσσα” (το οποίο δεν σώζεται ούτε με αντικατάσταση των λέξεων με συνώνυμες!).

    Αχ αυτό το Χ…..
    Αν ήμουν Χ σκέτο, θα σας έκανα μήνυση , αγαπητέ Μ σκέτο , για προσβολή της μαθηματικής λογικής.
    Ξαναδιαβάστε παρακαλώ τον εαυτό σας σε αυτό που παραθέτω από πάνω….
    Θέτετε 2 ισχυρισμούς, προβαίνετε σε ένα αυθαίρετο συμπέρασμα, και στο τέλος, σβήνετε με μπλάνκο τα πάντα και πιάνετε…..κάτι άλλο, αγνώστου υποστάσεως.
    Αλήθεια, βασικά μαθηματικά της Α Λυκείου, διδαχτήκατε;
    Κάντε μιαν απλή επανάληψη, επειγόντως.
    Θα σας βοηθήσει ΚΑΙ στην γλώσσα ΚΑΙ στην σύνταξη…..

    Χαίρετε.

    ΥΓ 1 :
    Χριστιάνα, δεν θέλω να διαφωτίσω. Να κεντρίσω ήθελα. Και το έκανα.

    OXI, δεν το κάνατε. Ο σωστός μαιευτήρας ιδεών, διαθέτει κάτι που ονομάζεται -προσποιητή αφέλεια- και στοιχειώδη μετριοπάθεια.
    Λίγος Σωκράτης, δεν βλάπτει.

    ΥΓ 2 :
    Το Τέλος, δεν δίνεται a piacere . Ξεκινάς, συμπεραίνεις, αποδεικνύεις και ….τελειώνεις.
    Εσείς, ούτε καν που αρχίσατε…

    ΥΓ3:

    Καλά κάνετε και ΔΕΝ διαβάζετε Μποστ. Είναι καλύτερα να απολαμβάνετε ένα έργο του θεατρικό , ζωντανά στην σκηνή.
    Θα μάθετε πολλά……

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...